Velkommen til BatteriFIX.dk

Disse betingelser er gældende for handler indgået mellem kunden og BatteriFix.dk eller kunden og Batteri Service Nord (Batteriservicenord.dk).

I disse betingelser vil BatteriFix.dk og Batteri Service Nord begge være omtalt som Batteri Service Nord.

Alle priser er for privatkunder opgivet inkl dansk 25% moms og andre afgifter.

Ved at fuldføre en betaling til Batteri Service Nord erkender de at have læst, forstået og er enige i følgende forretningsbetingelser.

Betingelserne kan uden varsel ændres af Batteri Service Nord, og det vil altid være kundens ansvar at gennemlæse disse.

Aftaler indgås på Dansk eller Engelsk.

Brug af Lithium batterier

Opladning

Lithium batterier må aldrig oplades uden de er under konstant opsyn. Bliver batteriet varmt under opladning (over 50 grader) skal man straks afmontere batteriet, og ligge det udenfor på fliser eller andet ikke brandbart underlag. Ring herefter til Batteri Service Nord på 50249585.

Tager man batteriet ind til opladning og ude temperaturen er under 15 grader, skal man lade batteriet ligge inde i varmen i 24 timer for at undgå kondens opbygning i batteriet. Dette kan kortslutte batteriet, og skabe en brand.

Afladning / Brug af batteriet

Under brug af dit batteri skal du være opmærksom på temeraturen, bliver batteriet over 50 grader skal man straks afmontere batteriert og ligge det udenfor på fliser eller andet ikke brandbart underlag.

Lithium batteri taber noget af kapaciteten over tid, hvorfor man må betegne et lithium batteri som en sliddel. Og der skal påregnes udskiftning af og til.

Bruges Lithium batterier i temperaturer under 20 grader vil ydelsen falde på batteriet.

Bruges Lithium batterier i temperaturer over 30 grader vil ydelsen falde på batteriet.

Efter brug skal batteriet overvåges indtil man er sikker på at der ikke er yderligere temperatur stigning.

Opbevaring

Skal batteriet opbevares i længere tid uden brug (over 14 dage) skal man aflade og oplade batteriet mindst en gang om måneden, brug det apparat som batteriet tilhører indtil batteriet er afladet, og sæt det så i opladeren indtil det er helt opladet igen.

Opbevar batteriet ved mellem 5 og 15 grader.

Bemærk

Under transport / forsendelse skal man være meget forsigtig mht Lithium batterier, de tåler ikke stød, tryk eller anden overlast.

Er batteriet eller indpakningen skadet, skal man straks ligge sit batteri udenfor på fliser eller andet ikke brandbart underlag. Kontakt herefter Batteri Service Nord på 50249585

Lithium batterier må ikke komme i nærheden af gnister, åben ild eller varme. Ej heller må de ligge i eks sollys.

Lithium batterier er ikke vandtætte, nogen af dem er stænk tætte. Hold dem derfor væk fra vand, fugt og lignende.

Lithium batterier har en meget høj energitæthed, som ved punktering eller anden overlast bliver frigivet meget hurtigt. Behandel dit Lithium batteri med omtanke.

Fakturering

Batteri Service Nord er registreret i momsregisteret og udsteder derfor fakturaer med pålydende moms.

Vi udsender vores fakturaer pr Email. Ønsker kunden at få tilsendt faktura pr post, opkræves der hhv. den på tidspunktet porto pris ifølge Post Danmarks prisliste. Samt 5kr for håndtering af brevfaktura.

Betaling

En ordre anses ikke som gennemført før pengene er registreret modtaget hos Batteri Service Nord.

Vores webshop (Batterifix.dk) modtager Visa, Visa Dankort, Visa Elektron, Mastercard.

Ved bestilling af ombytninger, ekstra batterier, eller andre varer som kræver en produktionshandling hæves beløbet fra kreditkortet når produktionen starter. Ved køb af andre varer, hæves beløbet først når ordren afsendes

På værkstedet tager vi i mod kontanter. samt kreditkort. visa, mastercard. ved betaling med betalingskort opkræves der 2,75% i betalingsgeyr hvilket går ubeskåret til at dække Batteri Service Nords udgifter i forbindelse med betalingen.

Har du fået lavet et batteri hos Batteri Service Nord, og skal batteriet sendes retur, fremsender vi en email med en faktura, denne faktura betales via bankoverførsel.

Ved betaling efter forfald tilskrives der renter på 7,30% samt et gebyr på 100,00

Oplysninger til betaling forefindes på faktura.

Kredit

Batteri Service Nord giver som udgangspunkt ikke kredit på ordre. Førstegangs kunder forventes at fuldføre betalingen senest ved afhentning af en ordre.

Er du erhvervskunde som har handlet flere gange ved Batteri Service Nord. Kan der hvis Batteri Service Nord vurdere at du er berettiget til kredit gives en "konto" som giver kredit, dog max 7 dage.

Returnering, Fortrydelsesret & Retur forsendelse

Batterier som er blevet renoveret/genopbygget eller på anden måde har været åbnet og arbejdet på tages ikke retur, Kun produkter som Batteri Service Nord har købt og handlet videre og som tilbageleveres i ubrudt emballage og i samme stand som ved køb, tages retur inden for 10 dage fra købs datoen.

Ved retunering af en vare, eller tilbagesendelse af et batteri renoveret af Batteri Service Nord, hvad enten det skyldes fejl i batteriet eller andre ting. Skal kunden selv afholde omkostninger i forbindelse med fragt/transport, og får ikke refunderet den fragtpris som kunden har betalt da varen/batteriet blev sendt fra Batteri Service Nord til kunden.

Det er ikke muligt at fotryde batteri renoveringer når disse er påbegyndt

Viser det sig at emballagen/indpakningen ved returnering til Batteri Service Nord er skadet, vil Batteri Service Nord fratrække en del af købsprisen i forbindelse med tilbage betalingen.

Levering & Forsendelse

Fragtprisen på 39,- er prisen for levering til nærmeste posthus, og indeholder altså ikke levering til døren (Dette kan tilvælges under checkud).

Der vil være tillæg på fragtprisen ved følgende varer:

Elcykel batterier & andre elcykel relateret varer.

Renovering af batterier (her betaler du for den fragt som kommer fra Batteri Service Nord og til kunden når batteriet er renoveret).

Bestilling inden kl 18:00. Tilbuddet om at bestillinger afgivet inden kl 18:00 afsendes næste hverdag, gælder kun for produkter som er lagerført hos Batteri Service Nord. Nogen produkter kan ikke købes med dette tilbud, der vil derfor være fragt tillæg på disse produkter.

Varer som ikke er lagerført (Varer mærket med leveringstid på ca 7 dage. Forventes leveret i løbet af 7 dage, det er dog ikke altid at dette kan overholdes, da vi skal have bestilt vareren ved vores leverandør, og der kan ske forsinkelser. Dette anses IKKE som et løftebrud fra vores side, og anses derfor som normale forsinkelser.

Ved ikke aftalte leveringstider på over 30 dage, vil Batteri Service Nord give kunden op til 10% rabat på pågældende ordre. Dette gælder dog ikke ved fejl og mangler som ikke kan overføres til Batteri Service Nord's egne arbejdsgange eks. Forsen levering af varer grundet tilbageholdelse på told kontor, Leverandør svigt, strejker uden for Batteri Service Nord, naturkatastrofer, sygdom eller andre forhold som ikke ligger i Batteri Service Nords hænder.

Det er muligt at aflevere / afhente færdige ordre, samt at tilsende ordren til os, og få den retur pr pakkepost. Ordre som sendes retur bliver ikke afsendt før betalingen er registreret modtaget af Batteri Service Nord. Ordre som afhentes, bliver ikke udleveret før betalingen er registreret modtaget af Batteri Service Nord.

Vi bruger flere forskellige forsendelses firmaer.

Batteri Service Nord afsender ordre Mandag, Tirsdag, Onsdag og Torsdag. Vi afsender altså ikke ordre om Fredagen.

Garanti & Reklamationsret

Komplette renoveringer / genopbygninger er med 6 måneders fuld garanti derefter halvandet års reklamationsret.

Alle batterier mister over tid deres kapacitet, Dette gælder også for batterier vi har renoveret / opbygget.

Renoveringer / Opbygninger lavet af Samsung celler har en kapacitets garanti på 30% indenfor 2 år eller 500 op eller afladninger.

Renoveringer / Opbygninger lavet af Panasonic celler har en kapacitets garanti på 50% indenfor 2 år eller 600 op eller afladninger.

Kapacitets garantien dækker ikke batterier som bruges dagligt over store afstande. Da dette slider hårdt på batteriet.

Kapacitets garantien måles på batteripakken uden om BMS, og måles i mellem 2,5v til 4,2v, Der er forskel på forskellige leverandøres BMS print, og derfor kan der ikke garanteres 100% ydelse på alle BMS print. Er det et batteri hvor vi har monteret et af vores BMS er der 5% margin med BMS monteret

Det er til enhver tid Batteri Service Nord som måler rest kapaciteten på batterier vi har renoveret / opbygget, og derfor er det den kapacitet vores testudstyr finder frem til, som er den til en hver tid gældende kapacitet.

Nye batterier solgt af Batteri Service Nord vil være omfattet af reklamationsret som beskrevet i købeloven, det er dog ikke Batteri Service Nord som står for denne reklamationsret, hvorfor kunden kan blive henvist direkte til den leverandør hvor Batteri Service Nord har indkøbt det pågældende batteri.

Hvis kunden fejlmelder og returnere et batteri til Batteri Service Nord som senere viser sig at være fejlmeldt grundet en ekstern fejl (lader, eller andre lignende ting) opkræver Batteri Service Nord pr Time 375 dkk for fejlfinding, og 150 dkk for test af batteriet, samt den på tidspunktet gældende omkostning i forbindelse med fragt, og de omkostninger Batteri Service Nord måtte have i forbindelse med fejlfinding af batteriet (eks. krympeflex til indpakning af batteri-pakken).

Betingelser for garanti

Det er ALTID Batteri Service Nord som stiller den gældende vurdering, og denne kan ikke omstødes af 3. part.

Lithium batterier skal oplades mindst én gang om måneden selvom de ikke bliver brugt, hvis et lithium batteri ligger hen i længere tid vil det tabe spændingen, hvilket skader batteriet betydeligt.

Batterier som har lagt ubrugt i mere end 6 måneder uanset om det er vedligeholdt med opladninger omfattes ikke af vores kapacitets garanti

Batterier som ikke er blevet vedligeholdt korrekt med opladning,. Dækkes ikke af garantien.

Batterier som er blevet kørt tørt flere gange dækkes ikke, da dette nedsætter levetiden kraftigt på batteriet

Batterier som bærer præg af fysisk overlast (heriblandt også overophedning) dækkes ikke af garantien.

Batteri Service Nord forsegler batterier som vi har renoveret med et eller flere små klistermærker. Hvis disse er brudt bortfalder garantien. Og et hvert tegn på at der har været forsøgt at åbne batteriet eller pille ved det på anden måde end det er beregnet til vil også gøre at garantien ikke dækker.

Batterier som har været udsat for fugt / væske er ikke dækket af garantien.

Batterier som har været opbevaret for varmt/koldt er ikke dækket af garantien

Vurderes det at´kunden burde være i stand til at opdage en opstået fejl på batteriet, men fortsat bruger det, i stedet for at rette henvendelse til Batteri Service Nord. Med deraf følger som skader batteriet yderligere. Dækkes batteriet ikke af garantien.

Garantien dækker ikke fejlagtigt / forkert brug af batterier.

Garantien dækker kun dele vi har renoveret, og dækker eksempelvis ikke print, ladeporte, kasser, stik osv som ikke er udskiftet og tydeligt fremgår af fakturaen ved renoveringen.

Skyldes fejlen et BMS (Batteri styring) som ikke er udskiftet under renoveringen, og kan den oprindeligt renoverede batteripakke ikke reddes. Dækker Batteri Service Nord ikke en ny batteripakke

Erhvervskunder (EAN eller CVR registreret) har 3 måneders garanti og ingen reklamationsret efter disse 3 måneder. Derudover gælder alle andre betingelser i forbindelse med garantien.

Ansvar

Batteri Service Nord hæfter ikke for følger af tekniske råd og vejledning hverken skriftligt eller mundtligt.

Skader som med 100% sikkerhed kan tilbageføres til Batteri Service Nord's produkter vil være dækket af vores Produktansvarsforsikring.

For at en Produktansvars sag kan anerkendes skal der foreligge en skriftlig udtalelse fra relavante specialister / myndigheder. Hvor denne specialist / myndighed med 100% sikkerhed kan fastslå at skaden er sket på grund af en af Batteri Service Nord's produkter.

Andet

Ved renovering af elcykel batterier, har Batteri Service Nord mulighed for at udskifte det pågældende print med et universal print, fremstillet til elcykler, Dette print har dog ikke nogen form for data kommunikations port eller andre muligheder for at kommunikere med cyklen, ej heller med diverse batteri indikator systemer. Der vil derfor være nogen få modeller, som vi ikke kan udskifte batteri styrings print i. Se listen nedenfor.

Liste over batterier som ikke kan renoveres, hvis batteri styrings printet (BMS printet) er defekt.

Tranz-x JD-PST batteri.

Ovenstående batteri(er) kan sagtens renoveres, hvis ikke batteri styrings printet (BMS printet) er defekt.

Skader forvoldt ved forkert brug af batterier renoveret af Batteri Service Nord kan ikke tilbage føres til Batteri Service Nord hvad enten det er person skade eller materielle skader.

Batteri Service Nord dækker ikke skader på cykler, ladere mm som følge af renoveret batteri medmindre dette med 100% sikkerhed kan føres tilbage til det renoverede batteri. Det er til en hver tid Batteri Service Nord som kommer med den gældende vurdering, og denne kan ikke omstødes af 3. part.

Renovering

Når vi påbegynder arbejdet på et batteri kan denne ordre ikke fortrydes. Lykkedes renoveringen ikke, Eller ønsker kunden at annullere renoveringen er Batteri Service Nord ikke forpligtet til at levere andet end batteri kasse og elektronik retur. Er elektronikken defekt leveres denne herller ikke tilbage. Vi levere altså ikke batteri pakken retur hvis en renovering mislykkedes / annulleres.

Undlader kunden at indlevere nøgle til batteriet, i et tilfælde hvor det er nødvendigt med nøgle for at aktivere batteriet, opkræves kunden 125 dkk for aktivering af batteriet, enten med godkendt låse værktøj, eller ved at lodde batteriet midlertidigt sammen uden om låsen

Batterier renoveret at Batteri Service Nord renoveres så de kan bruges med enten originale opladere, eller opladere solgt af Batteri Service Nord. Vi kan altså ikke garantere at deres batteri efter renovering kan fungere sammen med diverse universale, forkerte, 3. parts opladere


Lithium batterier som er blevet renoveret hvor der ikke er angivet på fakturaen at bms/printet er udskiftet, har Batteri Service Nord ikke garanti ansvar for andet end selve batteri pakken, hvorfor det må anses som en ekstern fejl hvis et lithium batteri af kunden meldes som fejlfuldt, og at fejlen så ligger i bms/printet.

Ved renovering af batterier kan der forkomme flænger. ridser og andre små skader på batteri kassen. Dette kan skyldes at plastikken er blevet "skør", eller at det fra fabrikken har været limet sammen, og at det derfor er umuligt at åbne kassen uden det kan ses. Dette anses som en nødvendighed for at fuldføre renoveringen, og derfor ydes der ikke erstatning for sådanne. Ved flænger vil Batteri Service Nord reparere skaden efter bedste evne og med det relavante produkt / værktøj.

Hvis kunden ønsker afklaring i forbindelse med kapaciteten på det defekte/dårlige batteri inden batteriet genopbygges, opkræver Batteri Service Nord 350 dkk som betaling for kapacitets måling. Denne leveres hvis ønskes i form af en graf i .pdf format pr mail.

Kan vi ikke renovere dit elcykel batteri er vores arbejde gratis. Dette betyder at hvis vores kompetencer ikke tillader os at renovere dit batteri, er vores arbejde gratis. Kan vi renovere batteriet, men kunden vælger ikke at få det renoveret grundet øget pris eller lignende, opkræves den brugte tid samt retur fragt.

Leverandører af batteri celler

Lithium batteri opbygninger opbygges udelukkende at høj kvalitets branded celler. Vi bruger primært Samsung og Panasonic batteri celler
Der kan dog forekomme leverings problemer i forhold til Samsung celler, i sådanne tilfælde vil vi bruge batteri celler fra andre producenter, som minimum lever op til den pågældende Samsung celle. Der er 2 andre producenter som vi kan gøre bruge af som erstatning for Samsung batteri celler, dette er LG og Sony.
Panasonic renoveringer er garanteret udført med Panasonic celler.

Ombytnings batterier

Batteri renovering købt som ombytnings batterier kræver at kunden returnere det defekte batteri ved modtagelse af ombytnings batteriet. Batteri Service Nord vedlægger en retur label, sådan at kunden blot skal bruge den indpakning som ombytnings batteriet kom i, påsætte retur label, og indlevere pakken på nærmeste posthus/postbutik.

Returnere kunden ikke sit gamle batteri indenfor 7 dage. Opkræves kunden 1.000 dkk som kompensation for at vi ikke har kunne sælge det pågældende ombytnings batteri i den tid som kunden har undladt at sende det retur.

Det er ikke tilladt at bestille et ombytnings batteri - og returnere et defekt batteri som har skader på batteri kassen. I sådan et tilfælde vil kunden blive opkrævet svarende til den udgift som Batteri Service Nord pålægges i forbindelse med at finde en ny batteri kasse uden skade

Produkt Informationer

Rubrikken Produkt informationer er skrevet med forbehold for taste/informations fejl, og det er derfor kundens eget ansvar at vide om batteriet egentligt er af korrekt design / teknologi.

Persondata / Dine data

Batteri Service Nord har ikke aftaler med nogen 3. part om opkøb / vidergivelse af dine oplysninger, alle oplysninger som du opgiver til Batteri Service Nord bliver udelukkende brugt internt.

Vi opbevarer ikke data om dine kontokort, CPR numre eller andre yderst følsomme data.

Hvis du laver en bestilling i webshoppen eller direkte via eks telefon, opbevarer vi følgende data i vores kunde kardotek.

Navn

Adresse

Postnummer og by

Telefon nummer

mail adresse

Er du erhvervskunde opbevarer vi også dit CVR nummer, samt navnet på en eventuel kontakt person.

Du har til en hver tid mulighed for at få indsigt i hvilke data vi gemmer om dig, og samtidigt har du mulighed for at få slettet de data vi opbevarer (Vi sletter ikke kontakt oplysninger på kunder som har en negativ saldo, før denne saldo er betalt).

Kontakt os på info@batteriservicenord.dk for at få indsigt i hvilke oplysninger vi har om dig, eller for at få slettet de oplysninger som vi opbevarer.

Cookies

Batteri Service Nord bruger cookies til at gemme indholdet af din kurv til næste gang du besøger vores hjemmeside, derudover bruger vi cookies til at føre statistik over besøgende og deres brug af vores hjemmesider.

Klagevejledning

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@batteriservicenord.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til (indsæt rette klagenævn for din webshop, eksempelvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.